Handelsbetingelser

Husk også at læse vores FAQ hvor du finder relevante spørgsmål og svar vedrørende vores produkter, leveringer m.fl.

Bestilling & Webshop
Fuchsiahaven.dk har på nuværende tidspunkt ikke lagerstyring, og alle priser er med forbehold for at den enkelte vare fortsat er tilgængelig i den pågældende størrelse til den pågældende pris, planter er levende varer som vi siden oprettelsen kan være delt til flere mindre (og billigere) eller vokset og pottet op til en større vare (dyrere). Varer kan være udenfor sæson eller hvor vejrlig kan gøre levering uhensigtmæssig.

Der tages forbehold for fejl og mangler og vi forbeholder os retten til at ændre i eller annullere en ordre. Beklager eventuelle gener, vi gør vores bedste med udgangspunkt i vores fantastiske kunder og planter.

Og vi gør alt hvad vi kan for at vores webshop er opdateret, men for nuværende er vi afhængige af en trofast kundes frivillige arbejde mens vi får skabt en fed plantewebshop, og vi selv får lært det der IT alle taler om 🙂

Betaling
Fuchsiahaven modtager betaling med (Kommer omkring Oktober/November 2021) Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, og JCB. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes eller er udleveret.

Samt med MobilePay (Manuel overførelse, udgår når ovenstående NETS aftale er klar).

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms.

Fuchsiahaven bruger NETS godkendte betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Levering og afhentning
Fuchsiahaven modtager og tjekker ordrer alle åbningsdage.
Såfremt der er tale om levering i lokalområdet som vi personligt udfører kan levering ske alle ugens 7 dage afhængig af hvad der passer ind, du modtager selvfølgelig besked herom.
Alle øvrige afsendelser afsendes torsdage 6 fra Fuchsiahaven og leveres dagen efter hos dig.

  • Afhentning i butik: Din ordre er klar til afhentning når du modtager besked via mail/sms/opkald. Normalt er din ordre klar til afhentning i løbet 72 timer fra bekræftelse af at varerne er på lager. Pris: 0 DKK.
  • Fuchsiahaven Levering: Vi leverer selv personligt i lokalområdet. Normalt er din ordre klar til levering i løbet 0-7 dage fra bekræftelse af at varerne er på lager.
    Pris: 0-75 DKK (Gratis levering ved køb over 1000 DKK).
  • Kurér Levering: Vi har et samarbejde med Brink Transport samt Xpressen som leverer fra dag til dag, og hvor vi føler os sikre på at planterne kan leveres forsvarligt og med en kvalitet vi kan stå inde for. Afsendes torsdage og leveres fredage, optimalt er du hjemme 1 til at tage imod den, alternativt stilles din pakke ved døren 2.
    Pris: Fra 99 DKK 3 4 5.

Produkter
Vi tilstræber at vores produkter på webshoppen er beskrevet og visualiseret så du som kunde ved 100% hvilken vare du køber.

  • Beskrivelser: Vi forsøger at beskrive varen bedst muligt, både hvordan den vare du køber er nu, og hvordan den bliver på sigt. Men det er vigtigt at du både læser beskrivelsen, detaljer samt kigger billederne. Er du i tvivl om varen inden køb er du naturligvis velkommen til at kontakte os for uddybning.
  • Billeder: Vi forsøger at vise både hvordan varen kommer til at se ud når den er smukkest, og også den reelle vare du køber. Men det er vigtigt at du både læser beskrivelsen, detaljer samt kigger billederne. Er du i tvivl om varen inden køb er du naturligvis velkommen til at kontakte os for uddybning.
  • Lager: Fuchsiahaven.dk har på nuværende tidspunkt ikke lagerstyring. Varer kan være udenfor sæson, i dvale eller andet som umuliggør salg. Vi beklager naturligvis eventuelle gener.
  • Priser: Alle priser er med forbehold for at den enkelte vare fortsat er tilgængelig i den pågældende størrelse til den pågældende pris, planter er levende varer som vi siden oprettelsen kan være delt til flere mindre (og billigere) eller vokset og pottet op til en større vare (dyrere).
  • Størrelser: Vi forsøger efter bedste evne at angive relevante mål for de varer vi sælger. Når det drejer sig om planter angiver vi planternes størrelse fagligt korrekt (se FAQ) ved mindre total højde er angivet. Alle mål er vejledende og er beskrevet fra leverandøren eller vurderet udfra øjemål.

Vi tager forbehold for fejl og misforståelser i alle ovenstående punkter vedrørende vores produkter. Skulle du mod forventning modtage en vare som ikke lever op til din forventning så kontakt os gerne, så vi kan få en dialog omkring det og få rettet produktet til for at undgå misforståelser fremover.

Øvrige uddybninger
1 Pakken anses som leveret når pakken afleveres til dig eller stilles ved din leveringsadresse, Fuchsiahaven kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle skader opstået på planter som følge af kulde/varme ved ikke at blive flyttet hurtigt nok til den for planten rette placering (inde eller ude afhængig af planten), vi anbefaler at bestille således at du kan tage imod ordren personligt.
2 Pakken anses som leveret når pakken afleveres til dig eller stilles ved din leveringsadresse, herefter bærer du ansvaret for denne, vi anbefaler at bestille således at du kan tage imod ordren personligt.
3 Ved levering til ikke brofaste øer vil der komme et fragttillæg svarende til den faktuelle leveringsudgift, du kan således ikke regne med den pris du ser i webshoppen med bedes kontakte os for at få et estimat på leveringsudgiften til din adresse.
4 Ved levering til udlandet bedes du kontakte os for at få et estimat på leveringsudgiften til din adresse, og om de ønskede varer må sendes til landet.
5 Levering til døren afhænger af adgangsvejene og transportfirmaets sikkerheds -og leveringspolitik, i tilfælde af grusveje eller andre fysiske barrierer som forhindrer levering til døren så leveres din bestilling nærmeste tilgængelige sted.
6 Afsendelser afsendes når der er mindst 10 forsendelser der skal sendes. Der er to grunde til dette: 1) For at belaste miljøet og naturen mindst muligt. 2) For at holde leveringsprisen så lav som muligt, da det ellers ville betyde en øget leveringspris på 30-100 kr per ordre. Vi har som ambition at sende hver torsdag, men der kan gå længere tid jfr. de to nævnte årsager.

Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation og gælder udelukkende for ikke-levende varer.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.

Der ydes ikke reklamationsret på blomster, planter og andre levende produkter, men vi lever af at sælge kvalitets blomster, frø og planter, så skulle du mod forventning have fået én der ikke lever op til dine forventninger, så tag fat i os så vi kan få en snak og finde en løsning.

Ved returnering
Rettes henvendelse til og reklamationer indleveres til:

Fuchsiahaven
Mødalvej 46
Skjoldelev
8471 Sabro
Tlf.: (+45) 4078 5620
Email: info@fuchsiahaven.dk

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Der ydes ikke fortrydelsesret på bestillingsvarer, forudbestillinger, blomster, planter og andre levende produkter, men vi lever af at sælge kvalitets blomster, frø og planter, så skulle du mod forventning have fået én der ikke lever op til dine forventninger, så tag fat i os så vi kan få en snak og finde en løsning.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde, ligesom leveringsomkostninger ikke refunderes. I det øjeblik hvor ordren er afsendt er fortrydelse ikke muligt og eventuel returnering skal skal arrangeres og afholdes af køber.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på info@fuchsiahaven.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus, Toldboden 2
8800 Viborg

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus: https://kpo.naevneneshus.dk/

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/odr
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@fuchsiahaven.dk

Virksomhedsoplysninger
Fuchsiahaven
Mødalvej 46
Skjoldelev
8471 Sabro

Tlf.: (+45) 4078 5620
Email: info@fuchsiahaven.dk

CVR: 25990021

Privatlivspolitik
Du kan finde vores privatlivspolitik her.