FAQ

Betaling (2)

Fuchsiahaven modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, og JCB, MobilePay samt med kontant i butikken.

Bemærk! I selvbetjeningstiden er det udelukkende muligt at betale med MobilePay samt kontanter på beløbet.

Fuchsiahaven modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, og JCB. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes eller er udleveret.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms.

Fuchsiahaven bruger NETS godkendte betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Faciliteter (3)

Dansk Handicap Forbund ville uden tvivl sige et stort rungende nej til vores handicapvenlighed i forhold til de fysiske rammer. Det håber vi bliver vejet op af vores servicemæssige handicap venlighed 😉

Hele vores planteskole er i niveau, det vil sige at der er ingen reelle trin, trapper mv. Der kan ske at ligge en vandslange hvis vi er i gang med vanding af planter fx. Den helt store udfordring er at vi ligger et kuperet sted og der er derfor en del små stigninger op og ned udenfor, og indenfor i vores væksthuse er der smalt mellem bordene som kan gøre det svært at passere i fx en kørestol.

Vi tilbyder derfor alle som har et specielt behov at booke en tid udenfor normal åbningstid, hvor vi så vil bringe de planter som er udenfor tilgængelighed hen til et tilgængeligt område, således at planterne kommer til dig istedet. Du kan booke en tid og spørge mere specifikt ind til handicapvenligheden ved at kontakte os.

Du finder et toilet lige til venstre for første drivhus. Her har vi indrettet det rustikke toilet med nogle planter som forhåbentligt kan tjene som inspiration for hvordan man kan få planter ind på badeværelset/toilettet.

Hos Fuchsiahaven finder du massere gratis parkeringsmuligheder lige ved butikken.

Vi opfordrer alle vores kunder til at benytte den store parkeringsplads der kommer 50 meter til venstre efter butikken, her er der i bunden god plads til at vende med fx en trailer.

Lige foran butikken er der en håndfuld korttids parkeringsmuligheder forbeholdt af -og pålæsning samt handicappede og gangbesværede.

Fyrværkeri (4)

Den periode hvor du kan få udleveret købt fyrværkeri, samt den periode hvor du i butikken kan købe det er som følger:

15 December – 31 December (begge dage inkl.).

For at købe fyrværkeri skal du være 18 år gammel. Vores webshop er begrænset således at man skal angive sin fødselsdato og bevise man er 18 år gammel for at få adgang til varebeskrivelsen og online køb.

Ved udleveringen skal den person som får udleveret fyrværkeriet ligeledes være 18 år gammel, og ID skal kunne forevises. (Fremvisning af andres eller falsk ID er strafbart!)

Du kan købe fyrværkeri som følger:

  • Online: Du kan købe alt det fyrværkeri som står til at være på lager så snart det bliver oprettet (normalt i November), din ordre fungerer som en forudbestilling som du kan hente i den periode hvor der må sælges fyrværkeri.
  • Butik: Du kan kun købe (og få udleveret) fyrværkeri i den periode hvor der må sælges fyrværkeri. Af lovmæssige hensyn må vi ikke tage imod bestillingen, den skal foretages online indtil salgsperioden.

Fyrværkeri kan udelukkende afhentes når der er personlig betjening, ordrer gennemført via webshoppen bedes afhentet inden 3 dage (eller til nærmeste dag åbent med personlig betjening).

Handel (12)

Desværre ikke!

Vi har ikke lagerstyring af hverken butik eller webshop dels fordi vi ikke har et system til der, og dels fordi det er for svært og tidskrævende at gøre da der går planter til under produktionen og fordi at vi gør meget ud af at planterne følger deres udvikling hvilket gør at de løbende pottes om, omplantes, klippes ned mm.

Det betyder fx at en plante i en lille potte først i sin vækstperiode koster fx 20 kr og 6 måneder senere i 1 eller flere pottestørrelser større koster fx 40 kr.

Vi ved godt at det er træls at tallene ikke passer 100% men vi gør vores bedste og du er altid velkommen til at kontakte os for lagerstatus, og ligger du en ordre og vi ikke har varen bliver du altid kontaktet for at finde en alternativ plante eller anden løsning.

Vi forsøger at vise og beskrive vores planter og produkter bedst muligt.

Det betyder at på mange varer er de(t) fremhævede billede(r) af det der viser den endelige vare. Du kan derfor ikke regne med at du modtager en plante som fx. er i blomst, fx. blomstrer pæoner kun i få uger i løbet af året.

Andre planter som fx Monstera Deliciosa Variegata der sælger vi dem som individer det vil sige at du køber den helt specifikke plante.

Er du i tvivl omkring en specifik plante og har brug for uddybning om hvad du kan forvente at modtage, så kontakt os.

Når du modtager en ordre fra Fuchsiahaven hjemme hos dig finder du i kassen udover de fantastiske planter du bestilt også plantepas på dine planter.

Landbrugsstyrrelsen skriver om plantepasset:
Det er en officiel mærkeseddel, som viser, at planterne og planteprodukterne er underlagt officiel kontrol på produktionsstedet og fundet frie for EU-karantæneskadegørere og overholder tolerancerne for regulerede ikke-karantæneskadegørere for de pågældende kategorier af planter.
Læs mere her: https://lbst.dk/virksomheder/gartneri/produktion-og-salg-i-eu/faq-plantepas/

Det er din sikkerhed for at modtage planter som er underlagt kontrol og er sunde og sygdomsfrie.

Vi har ikke prisgaranti på vores planter, men vi har konkurrencedygtige priser og vores varer er af allehøjeste kvalitet, så vi er sikre på at hvis du handler dine planter ved os bliver du ikke skuffet og finder at vores pris og kvalitet står mål med hinanden.

Det kan være lidt forvirrende og ærligt kan det for os også nogle gange være svært helt at sikre at du som kunde ved hvor stor din plante eller træ er. Men der er nogle klare regler for hvordan man definere højden på fx et træ og vi følger de fagligt korrekte måder at angive målene på dem så lad os prøve at tage udgangspunkt i et træ.

traesyren-syringa-pekinensis-beijing-gold

Herover ser du et træ som står i en potte med en lang stamme efterfulgt af kronen. Hvis vi i dette tilfælde leger at:
Potten er 30 cm høj.
– Stammen er 120 cm høj.
– Kronen er 60 cm høj.

Så vil træet i vores shop være angivet til at være et 120 cm højt træ, også beskrevet som salgs højde, men du modtager i dette tilfælde et træ med en total højde på 210 cm inkl. potte.

Du kan se den aktuelle status på din ordre her:

For at følge din ordre, så indtast dit ordre ID i feltet herunder og klik på knappen "Følg". Ordre ID står på din ordrebekræftelse og i den e-mail med ordrebekræftelse, som du har modtaget.

Der er pt 8 ordrer der venter på at blive afsendt.

Når du bestiller planter som enten er bestillingsvarer eller forudbestillinger som fx. en del barrods hækplanter er, eller på specifikke planter du bestiller som vi bestiller hjem specielt til dig, så er der nogle specielle forventninger til dig, samt andre handelsbetingelser for det:

  • Ved afgivelse af bestillingen betales for hele orden forud.
  • Der er ingen fortrydelses, ombytnings elle returret på de bestilte produkter.
  • Når varen kommer hjem skal den hentes med det samme, og i mange tilfælde bør den plantes ligeledes med det samme. Er der tale om en ordre med levering sørger vi for at planterne kommer os i hænde så de kommer dig i hænde hurtigst muligt (normalt indenfor 24 timer).

Ovenstående er nødvendigt for at sikre os imod at brænde inde med bestilte planter som vil påvirke os økonomisk hårdt og for i samme ombæring at skåne naturen for unødigt plantespild. Det håber vi på forståelse og opbakning til.

Du kan indløse dit gavekort på følgende måder:

I Butikken: Medbring dit gavekort enten elektronisk eller fysisk, så indløser vi det i forbindelse med dit køb.

I Webshoppen: Når du fundet de varer du ønsker at købe og har tilføjet dem til din kurv, kan du på kurv siden benytte feltet “anvend gavekort” hvorefter indløsning sker.

Du finder dine tidligere ordrermin konto, hvor du finder en fane der hedder ordrer.

Her kan du se alle relevante informationer omkring dine ordrer blandt andet relevante informationer omkring de produkter du har købt.

Ja intet problem, du sender os bare en email til info@fuchsiahaven.dk og så retter vi det til forsendelse istedet, og det beløb du skal betale bliver tillagt forsendelsesomkostningen.

Ja det gør vi i hvert fald!

Så skal du give et gavekort til en plante eller én af vores andre fantastiske varer, så kan du købe et gavekort i vores webshop og sende det direkte på mail til modtageren inkl. en hilsen.

Ønsker du selv at printe det ud og give det, så angiver du din egen email adresse i modtager feltet, så modtager du gavekortet på mail og kan printe det ud og give.

Jeg har lige haft en vare i kurven, og nu kan jeg ikke bestille den, hvad gør jeg?

Når du kommer en vare i kurven reserveres den til dig i 15 minutter, hvis du ikke kan bestille varen nu er den enten blevet frigivet til salg og en anden har købt den, eller også er der sket det tekniske at din IP har ændret sig i de 15 minutter, og varen er derfor reserveret til dig på din gamle IP. Dette problem opstår normalt kun hvis man skifter mellem sin computer og mobil i købsprocessen.

Løsningen er at vente et kvarters tid, og hvis du fortsat oplever problemer efter at have opdateret din browser, så kontakt os for at høre til om varen reelt er blevet solgt og hvis ikke hjælper vi med at få bestillingen gennemført, og hvis den er får vi en dialog omkring et alternativ eller muligheden for at få varen hjem til dig.

Konto (3)

Der er masser fordele ved at have en fuchsiahaven kundekonto:

  • Dine køb er registreret under dig (og sendt på mail), så hvis du får brug for faglig vejledning angående en eller flere af dine planter, så kan vi give den helt korrekte vejledning.
  • I tilfælde af at du ønsker at supplere med flere planter, så har vi den nødvendige information i form af sorter, størrelser mv.
  • Vi slipper for at printe boner ud da vi sender kvitteringerne på mail, så sammen hjælper vi naturen på den måde.
  • Det hjælper os med at den i webshoppen viste lagerstatus og beholdning er så korrekt som muligt.
  • På sigt kommer der en kundeklub som tager udgangspunkt i ens kundekonto hvor loyalitet bliver belønnet enten i form af rabatter eller særlige tilbud. Dette er noget der sker helt automatisk når vi har fundet et brugbart system. Men du sparer op allerede nu, såfremt dine køb bliver knyttet til dig.

Du kan naturligvis altid handle anonymt hos os, for at modtage en kvittering kræver det dog at du oplyser din email adresse (gemmes ikke) eller vil vente på en håndskreven kvittering. Vi behandler naturligvis altid vores kunders oplysninger med største respekt, og vi kontakter dig kun såfremt du har valgt at tilmelde dig vores nyhedsbrev.

Du kan oprette dig her hvis du ikke allerede har en konto.

Registrér

Dine personlige data vil blive anvendt til at understøtte din brugeroplevelse på webshoppen, til at administrere adgang til din konto, og til andre formål, som er beskrevet i vores Politik for personoplysninger.

Du kan indenfor 30 dage efter dit køb sende os en mail med ordrenummeret på dit gæstekøb samt hvad email adresse din kundekonto er oprettet i, så knytter vi dit køb til din kundekonto.

Relevante links:

Kundekonto fordele

Min konto

Opret kundekonto

Ordrer


Levering (6)

Fuchsiahaven Levering: Vi leverer løbende udfra hvad der passer ind i kalenderen, og udfra hvor vi i forvejen skal hen.

Kurér Levering: Vi har aftale om at få afhentet pakker hos os torsdag eftermiddag som så leveres hos dig i løbet af fredagen.

Se uddybbende beskrivelser og betingelser i vores handelsbetingelser.

Når du har afgivet din ordre vil vi i første omgang tjekke at vi har alle de bestilte varer på lager, herefter vil vi kontakte dig når vi har overblik over vores kalender, hvorefter vi leverer din bestilling hos dig.

Når du bestiller planter hos Fuchsiahaven med kurér levering så har din bestilling følgende rejse før du forventningsfuldt kan åbne din plantebestilling.

Torsdag:
Morgen/formiddag: Dine planter bliver grundigt tjekket igennem, og gøres klar til forsendelsen.
Morgen/formiddag: Din bestilling bliver pakket hos os.
Middag/eftermiddag: Din bestilling bliver hentet af Brink Transport/Xpressen hos os.

Fredag:
Inden aften: Din bestilling leveres til dig personligt hvis du er hjemme*, er du ikke hjemme stilles den foran døren.

Under hele transporten bliver din forsendelse håndteret manuelt, og den skifter ikke side på noget tidspunkt hvilket sikrer dig at modtage planterne i samme forfatning som de blev afsendt. Det er derfor vi har prioriteret at benytte Brink Transport/Xpressen kurér istedet for billigere alternativer fordi de er de eneste transportører der kan sikre planterne kommer frem i samme forfatning som de blev sendt i.

*Vi anbefaler at du eller en anden er hjemme til at modtage din forsendelse, da ikke alle planter kan tåle kulde/varme. Se uddybbende beskrivelser og betingelser for leveringer i vores handelsbetingelser.

Vi vil ikke gå på kompromis med hverken kvaliteten af de produkter vi sælger eller den stand du modtager din forsendelse i.
Derfor har vi indgået aftale med top kvalitets transportører af disse grunde:

  • Forsendelsen er under transport i mindre end 24 timer.
  • Forsendelsen håndteres manuelt fra A-Z, hvilket betyder du modtager den i samme stand som den forlod os.
  • Forsendelsen håndteres af professionelle som er vant til at håndtere og transportere planter.
  • Forsendelsen afleveres personligt til dig.

Med andre ord så betaler du en smule mere for levering end hvis vi benyttede billigere alternativer, til gengæld er det givet godt ud da dine planter vil takke dig for at nå frem i optimal tilstand.

Nej, vi har fravalgt de transportører der tilbyder den løsning da ingen af dem tilbyder manuel håndtering af planter og øvrige varer. Vi kan derfor ikke stå inde for leveringer hvor pakkerne ikke bliver håndteret nænsomt og med respekt for indholdet. Planter egner dig under ingen omstændigheder til den form for levering, og heller ikke til ombevaring i en pakkeshop indtil afhentning.

Istedet tilbyder vi udelukkende topkvalitets leveringer til døren, hvor pakkerne håndteres nænsomt og manuelt fra A-Z, til glæde for dig og vores fantastiske produkter.

Læs mere i FAQ om hvordan det foregår.

Vi kan desværre ikke tilbyde gratis levering af planter og andre varer, da det ville betyde at vi skulle hæve priserne for alle vores kunder, hvilket ikke ville være fair.

Du betaler derfor den reelle udgift (i mange tilfælde en smule mindre) der er forbundet med leveringen.

Øvrigt (3)

Vi gør os virkelig umage med at både kunder og planter elsker os, derfor elsker vi naturligvis at få 5 stjernede anmeldelser. Uanset om du har givet os topbedømmelse eller ej er vi altid interesseret i at få feedback om hvordan vi kan gøre det endnu bedre. Derfor har vi herunder en formular hvor du kan give os feedback, enten anonymt eller personligt. Tak fordi du tager dig tid til det.

Bemærk: JavaScript er nødvendig til dette indhold.
var formDisplay=1;var nfForms=nfForms||[];var form=[];form.id='2';form.settings={"objectType":"Form Setting","editActive":true,"title":"Feedback","created_at":"2021-11-10 19:32:21","form_title":"Feedback","default_label_pos":"above","show_title":"0","clear_complete":"1","hide_complete":"1","logged_in":"0","wrapper_class":"","element_class":"","key":"","add_submit":"1","currency":"","unique_field_error":"En formular er allerede sendt.","not_logged_in_msg":"","sub_limit_msg":"Formularer kan ikke l\u00e6ngere sendes.","calculations":[],"formContentData":["fornavn_1636572773641","efternavn_1636572804128","email_1523909158972","ordrenummer_1636573963590","hvilken_bedommelse_gav_du_os_1636572848746","var_du_i_kontakt_med_os_for_at_finde_en_losning_inden_du_bedomte_os_online_1636572942684","hvad_skal_vi_gore_anderledes_for_at_du_naeste_gang_giver_os_5_stjerner_eller_fortsat_gor_1636573039460","er_der_noget_vi_kan_gore_for_at_aendre_din_seneste_bedommelse_til_5_stjerner_hvis_ja_hvad_1636573169617","spam_1636573888019","send_1636573263300"],"drawerDisabled":false,"allow_public_link":0,"public_link":"https:\/\/fuchsiahaven.dk\/ninja-forms\/2nl9i","embed_form":"","changeEmailErrorMsg":"Angiv en gyldig e-mailadresse!","changeDateErrorMsg":"Please enter a valid date!","confirmFieldErrorMsg":"Disse felter skal v\u00e6re identiske!","fieldNumberNumMinError":"Antal min. fejl","fieldNumberNumMaxError":"Antal maks. fejl","fieldNumberIncrementBy":"\u00d8g med ","formErrorsCorrectErrors":"Ret fejlene, f\u00f8r indsendelse af formularen.","validateRequiredField":"Dette er et p\u00e5kr\u00e6vet felt.","honeypotHoneypotError":"Honeypot-fejl","fieldsMarkedRequired":"Felter markeret med en * skal udfyldes","repeatable_fieldsets":"","public_link_key":"2nl9i","ninjaForms":"Ninja-formularer","fieldTextareaRTEInsertLink":"Inds\u00e6t link","fieldTextareaRTEInsertMedia":"Inds\u00e6t medie","fieldTextareaRTESelectAFile":"Vælg en fil","formHoneypot":"Hvis du er et menneske og kan se dette felt, skal du lade det v\u00e6re tomt.","fileUploadOldCodeFileUploadInProgress":"Filoverf\u00f8rsel er i gang.","fileUploadOldCodeFileUpload":"OVERF\u00d8RSEL AF FIL","currencySymbol":false,"thousands_sep":".","decimal_point":",","siteLocale":"da_DK","dateFormat":"m\/d\/Y","startOfWeek":"1","of":"af","previousMonth":"Previous Month","nextMonth":"Next Month","months":["January","February","March","April","May","June","July","August","September","October","November","December"],"monthsShort":["Jan","Feb","Mar","Apr","May","Jun","Jul","Aug","Sep","Oct","Nov","Dec"],"weekdays":["Sunday","Monday","Tuesday","Wednesday","Thursday","Friday","Saturday"],"weekdaysShort":["Sun","Mon","Tue","Wed","Thu","Fri","Sat"],"weekdaysMin":["Su","Mo","Tu","We","Th","Fr","Sa"],"currency_symbol":"","beforeForm":"","beforeFields":"","afterFields":"","afterForm":""};form.fields=[{"objectType":"Field","objectDomain":"fields","editActive":false,"order":1,"idAttribute":"id","type":"firstname","label":"Fornavn","key":"fornavn_1636572773641","label_pos":"above","required":"","default":"","placeholder":"","container_class":"one-half first","element_class":"","admin_label":"","help_text":"","custom_name_attribute":"fname","field_label":"First Name","field_key":"firstname_1523909155772","personally_identifiable":1,"value":"","drawerDisabled":false,"id":5,"beforeField":"","afterField":"","parentType":"firstname","element_templates":["firstname","input"],"old_classname":"","wrap_template":"wrap"},{"objectType":"Field","objectDomain":"fields","editActive":false,"order":2,"idAttribute":"id","type":"lastname","label":"Efternavn","key":"efternavn_1636572804128","label_pos":"above","required":"","default":"","placeholder":"","container_class":"one-half second","element_class":"","admin_label":"","help_text":"","custom_name_attribute":"lname","field_label":"Last Name","field_key":"lastname_1523909157368","personally_identifiable":1,"value":"","drawerDisabled":false,"id":6,"beforeField":"","afterField":"","parentType":"lastname","element_templates":["lastname","input"],"old_classname":"","wrap_template":"wrap"},{"objectType":"Field","objectDomain":"fields","editActive":false,"order":3,"idAttribute":"id","type":"email","label":"Email","key":"email_1523909158972","label_pos":"above","required":0,"default":"","placeholder":"","container_class":"","element_class":"","admin_label":"","help_text":"","custom_name_attribute":"email","field_label":"Email","field_key":"email_1523909158972","personally_identifiable":1,"value":"","drawerDisabled":false,"id":7,"beforeField":"","afterField":"","parentType":"email","element_templates":["email","input"],"old_classname":"","wrap_template":"wrap"},{"objectType":"Field","objectDomain":"fields","editActive":false,"order":4,"idAttribute":"id","label":"Ordrenummer","type":"textbox","key":"ordrenummer_1636573963590","label_pos":"above","required":false,"default":"","placeholder":"","container_class":"","element_class":"","input_limit":"","input_limit_type":"characters","input_limit_msg":"Tegn tilbage","manual_key":false,"admin_label":"","help_text":"","mask":"","custom_mask":"","custom_name_attribute":"","personally_identifiable":"","value":"","drawerDisabled":false,"id":13,"beforeField":"","afterField":"","parentType":"textbox","element_templates":["textbox","input"],"old_classname":"","wrap_template":"wrap"},{"objectType":"Field","objectDomain":"fields","editActive":false,"order":5,"idAttribute":"id","type":"listradio","label":"Hvilken bed\u00f8mmelse gav du os?","key":"hvilken_bedommelse_gav_du_os_1636572848746","label_pos":"above","required":1,"options":[{"errors":[],"max_options":0,"label":"5 stjerner","value":"very satisfied","calc":"","selected":0,"order":0,"settingModel":{"settings":false,"hide_merge_tags":false,"error":false,"name":"options","type":"option-repeater","label":"Valg Tilføj ny